Pilótaképzés
Magánpilóta-szakszolgálati engedély (PPL)

  • Minden nap; kezdés: 2014.10.01.eddig: 2019.12.31.

    -10%

  • Magánpilóta-szakszolgálati engedély (PPL), Könnyű légijármű pilótaképzés
Ezen az oldalon:  Mire alkalmas? Milyen gépet vezethetek? Tanfolyam Mivel oktatunk? Árak Összehasonlítás

 

Motoros pilóta engedély
Magánpilóta-szakszolgálati engedély
(PPL)

  Gyermekként talán te is csodálattal nézted ez égen szálló vasmadarakat, és talán arról álmodoztál, hogy majd egyszer Te is repülőgépbe ülj, és kipróbáld a repülést.
Sőt mi több, megtanuld vezetni a repülőgépet, hogy Pilóta lehess.
Aztán amikor először a repülőtérre kerülsz, lenyűgöz a reptér látványa. Majd a gép közelébe kerülsz, körbetapogatod, beleülsz, és lenyűgöz a kabin, a műszerfal látványa, ekkor már tudod, hogy Pilóta akarsz lenni.

PPL tanfolyamok folyamatosan indulnak!

 

MI A PPL?

MAGÁNPILÓTA-SZAKSZOLGÁLATI ENGEDÉLY

(Private Pilot Licence, PPL):

PPL – Private Pilot License. Magánpilóta szakszolgálati engedély. A Part-FCL FCL.205.A pontja szerint A PPL(A)-engedélyes jogosultságai a nem kereskedelmi célból üzemeltetett repülőgépeken vagy motoros vitorlázókon parancsnokpilóta vagy másodpilóta-feladatkör nem díjazás ellenében történő ellátására terjednek ki, azonban repülésoktatásért vagy vizsgáztatásért a PPL engedélyes részesülhet díjazásban.

MIRE ALKALMAS A PPL?

A Magán Pilóta Engedély kizárólag magáncélú repülésre használható.
Barátokat, ismerősöket, családtagokat vihetsz magaddal a fedélzeten.
Kereskedelmi tevékenység nem végezhető, munkát nem vállalhatsz vele.

Tulajdonképpen ez a szakszolgálati engedély (szakszó) a kezdő lépcső, ezt mindenféleképpen meg kell szerezni ahhoz, ha tovább szeretnél lépni, ha hivatásos pilóta is szeretnél lenni.
A hivatásos pilótaképzés során természetesen további engedélyeket kell megszerezni.

A pilótaszakma továbbtanulás alapja a tanfolyamok.
A továbbképzés alappillére a megfelelő repült óraszám, azaz a megszerzett repülési tapasztalat feltétel a további előrelépés érdekében.

A PPL-nél nincs repülőgép típus határ, mint a LAPL-nél.
Itt további gép típusokat szerezhetsz meg: akár többszemélyes egymotoros, illetve kétmotoros géptípusokat is. A LAPL és PPL szakszó típus is csak magán célú lehet.

Kereskedelmi tevékenységet csak a CPL (Commercial Pilot Licence) megszerzése után lehet végezni.
Tehát a CPL birtokában lehet munkát vállalni, olyan géppel, amire jogosításod van..

Ha valaki hivatásos pilóta szeretne lenni a következőket kell elvégezni:

  1. tanfolyam keretében 200 repült óra után szerezhető meg a CPL, vele együtt az éjszakai VFR,
  2. kétmotoros gép típus megszerzése,
  3. IR, vagyis műszeres repülési jogosítás kétmotoros géppel,
  4. minimum: Level 4 angol nyelv vizsga,
  5. ATPL tanfolyam ami belépő a nagygépes világba, a nemzetközi utas- és árufuvarozás terén,
  6. Ezután jöhet egy komoly cég, ahol kiképzik a Pilótát valamilyen nagygépre; Boeing, Airbus vagy valami más típusra.

FELTÉTELEK

 minimális életkor: első egyedül repülés előtt 16 év,
 szakszolgálati engedély kiadása pedig a 17. életévtől,
 orvosi alkalmasság II.kat
Infő: Ha később tovább szeretnél lépni nagyobb repülőgépek felé, akkor egy >továbbképzéssel megteheted.
.

MILYEN GÉPET VEZETHETEK?

A PPL-nél nincs repülőgép típus határ, mint a LAPL-nél.
Itt további gép típusokat szerezhetsz meg: akár többszemélyes egymotoros, illetve kétmotoros géptípusokat is. A LAPL és PPL szakszó típus is csak magán célú lehet.
Természetesen az engedélyek megszerzése az egyes típusokhoz  gyakorlati feltételekhez kötött, ami a repült órák számán alapul.
.

A TANFOLYAM

A PPL kérelmezőjének el kell végeznie egy tanfolyamot valamely jóváhagyott képzési szervezetnél. A tanfolyamnak tartalmaznia kell az adott engedélyeknek megfelelő elméleti ismereteket és gyakorlati repülésoktatást

Elméleti vizsga

A  PPL kérelmezője vizsgán ad számot a biztosított engedélyeknek megfelelő szintű elméleti ismereteiről a következő tárgykörökben:

Általános tárgyak:

  1. Mechanikai alapismeretek
  2. Aerodinamika
  3. Szilárdságtan
  4. Szerkezettan
  5. Motortan
  6. Műszertan
  7. Elektromosságtan és rádiótechnika
  8. Légi alkalmasság és üzemeltetés
  9. A légkör
  10. Meteorológia
  11. Légi közlekedési jogi alapismeretek
  12. Repülési Szabályok
  13. Rádió távbeszélő és kezelési ismeretek
  14. Repülési gyakorlatok és eljárások
  15. Repüléstervezés
  16. Navigáció
  17. Pszichológiai alapismeretek
  18. Repülésélettan
  19. Elsősegélynyújtás

 

Jártassági vizsga

A PPL kérelmezőjének sikeres jártassági vizsga letételével kell bizonyítania, hogy képes a parancsnokpilóta-feladatkör ellátására a megfelelő légijármű-kategóriában a vonatkozó eljárások és manőverek során a biztosított engedélyeknek megfelelő hozzáértéssel.

A jártassági vizsgát kérelmezőnek ugyanolyan osztályú vagy típusú légi járművön vagy balloncsoportban kell oktatásban részesülnie, mint amilyennel a jártassági vizsgán repül.

 

A sikeres vizsga feltételei

1. A jártassági vizsgát különböző, az adott légijármű-kategóriára jellemző valamennyi repülési fázist képviselő szakaszokra kell tagolni.

2. Egy szakasz bármely elemének sikertelensége az adott szakasz egészének sikertelenségét jelenti. Egynél több szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek meg kell ismételnie a teljes vizsgát. Egyetlen szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek csak az adott szakaszból kell ismételten vizsgáznia.

3. A 2. pont szerint megismételt vizsga bármely szakaszának sikertelensége esetén, beleértve azokat a szakaszokat is, amelyeket a kérelmező az előző vizsgán egyszer már sikerrel teljesített, a kérelmezőnek újból meg kell ismételnie a teljes vizsgát.

4. Két sikertelen vizsgakísérlet további képzést von maga után

Mindenki így kezdi!

mindenki-igy-kezdi
 Képzés ára
.

Könnyű Légijármű Pilóta Engedély

LAPL1.450.000 Ft
LAPL1.450.000 Ft
  • Cessna-150
  • Teljes kiképzés
    1.450.000 Ft
  • Az ár tartalmazza:
  • elméleti tanfolyamot
  • gyakorlati kiképzést
  • leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
  • tankönyvet
  • Külön fizetendő:
  • Hatósági illetékek, vizsga dijak
    kb. 50-70ezer Ft

Magán Pilóta Engedély

PPL1.700.000Ft
PPL1.700.000Ft
  • Cessna-150
  • Teljes kiképzés
    1.700.000 Ft
  • Az ár tartalmazza:
  • elméleti tanfolyamot
  • gyakorlati kiképzést
  • leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
  • tankönyvet
  • Külön fizetendő:
  • Hatósági illetékek, vizsga dijak
    kb. 50-70ezer Ft
.
.
 Összehasonlítás
LAPL   |  PPL 

Infó

  • MEGNEVEZÉS:
  • ÁR:
  • KÉPZÉS SORÁN TELJESÍTENI KELL:
  • TELJESÍTENDŐ ÚTVONALREPÜLÉS
    AZ ENGEDÉLY MEGSZERZÉSÉHEZ:
  • JOGOSULTSÁGAI:
  • NAPPALI, ÉJSZAKAI SZABÁLYOK:
  • IDŐJÁRÁSI MINIMUMOK:
  • ÉRVÉNYESSÉG:

LAPL

30ómin.repülés
30ómin.repülés
  • KÖNNYÚ MOTOTROS
    REPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY

  • 1 450 000 Ft
  • Minimum 30 óra repült időt,
    mely tartalmaz 6 óra egyedül repülést,
    amiből 3 óra időtartamú egyedüli
    útvonal-repülési időt.
  • Legalább 1 olyan útvonalrepülés,
    amely nem kevesebb, mint 150 km
    (80 tengeri mérföld) hosszúságú,
    és amelynek folyamán
    1 teljes megállással végződő leszállást végez a növendék
    az induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
  • Parancsnok pilóta feladatkör ellátása, legfeljebb 2000 kg engedélyezett felszálló tömegű egy motoros, dugattyús repülőgépen és/vagy motoros vitorlázó repülőgépen (TMG).

    Nem kereskedelmi célú repülést végezhet maximum 3 utas szállítására alkalmas légijármű fedélzetén (vele együtt max. 4-en lehetnek a gépen)
  • Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetséges
    EU országokon belül.


    Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).

  • Nem ellenőrzött légtérben:
    minimum 1,5 km-es látástávolság.

    Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
  • "Nem lejáró, élethosszig tartó"
    ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,
    ha a minimális repült óraszám teljesítve

PPL

45ómin.repülés
45ómin.repülés
  • MOTOTROS
    REPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY

  • 1.700.000 Ft
  • Minimum 45 óra repült időt,
    mely tartalmaz 10 óra egyedül repülést,
    amiből 5 óra időtartamú egyedüli
    útvonal-repülési időt.
  • Legalább 1 olyan útvonalrepülés,
    amely nem kevesebb, mint 280 km
    (150 tengeri mérföld) hosszúságú,
    és amelynek folyamán
    2 teljes megállással végződő leszállást végez a növendék
    az induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
  • Nem kereskedelmi tevékenységben parancsnok pilóta vagy másodpilóta feladatkör ellátása motoros repülőgépen vagy motoros-vitorlázógépen.





  • Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetséges
    EU országokon belül.
    és azon kívül is (pl. USA, Ausztrália, stb).

    Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).

  • Nem ellenőrzött légtérben:
    minimum 1,5 km-es látástávolság.

    Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
  • "Nem lejáró, élethosszig tartó"
    ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,
    ha a minimális repült óraszám teljesítve
 
 

A honlap sütiket használ felhasználó élmény fokozása és statisztikai célból. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás