Könnyű légijármű pilótaképzés
Motoros pilóta engedély
Könnyű légijármű pilóta engedély
(LAPL)
Gyermekként talán te is csodálattal nézted ez égen szálló vasmadarakat, és talán arról álmodoztál, hogy majd egyszer Te is repülőgépbe ülj, és kipróbáld a repülést.
Sőt mi több, megtanuld vezetni a repülőgépet, hogy Pilóta lehess.
Aztán amikor először a repülőtérre kerülsz, lenyűgöz a reptér látványa. Majd a gép közelébe kerülsz, körbetapogatod, beleülsz, és lenyűgöz a kabin, a műszerfal látványa, ekkor már tudod, hogy Pilóta akarsz lenni.
Könnyű légi járműre érvényes pilóta-szakszolgálati engedély
(light aircraft pilot licence, LAPL):
a szabadidős célú üzemben tartásban részt vevő pilótáknak
legfeljebb 2 000 kg felszállási tömeggel rendelkező,
maximum 1 pilóta és három utas befogadására alkalmas,
vagyis a légi jármű fedélzetén négy személynél több egyidejűleg soha nem lehet,
egymotoros, dugattyús repülőgépet vezethetsz
sikeres vizsga esetén, szakszó birtokában további 10 óra egyedül repülés szükséges utas szállításához
minimális életkor: első egyedül repülés előtt 16 év,
szakszolgálati engedély kiadása pedig a 17. életévtől,
orvosi alkalmasság II.kat
Infő: Ha később tovább szeretnél lépni nagyobb repülőgépek felé, akkor egy >továbbképzéssel megteheted.
Ha valaki hivatásos pilóta szeretne lenni a következőket kell elvégezni:
- tanfolyam keretében 200 repült óra után szerezhető meg a CPL, vele együtt az éjszakai VFR,
- kétmotoros géptípus megszerzése,
- IR, vagyis műszeres repülési jogosítás kétmotoros géppel,
- minimum: Level 4 angol nyelv vizsga,
- ATPL tanfolyam ami belépő a nagygépes világba, a nemzetközi utas- és árufuvarozás terén,
- Ezután jöhet egy komoly cég, ahol kiképzik a Pilótát valamilyen nagygépre; Boeing, Airbus vagy valami más típusra.
.
Ebbe beleférnek a legelterjedtebb kisrepülőgépek úgy, mint:
Cessna típusok (C-150, C-152, C-172, C-182)
Diamond típusok (DA20 Katana, DA40)
Piper PA-28
Motoros-vitorlázógépek (pl. Falke)
.
Az LAPL kérelmezőjének el kell végeznie egy tanfolyamot valamely jóváhagyott képzési szervezetnél. A tanfolyamnak tartalmaznia kell az adott jogosultságoknak megfelelő elméleti ismereteket és repülésoktatást.
Elméleti vizsga
Az LAPL kérelmezője vizsgán ad számot a biztosított jogosultságoknak megfelelő szintű elméleti ismereteiről, melyek felosztása a következő:
Általános tárgyak:
- Mechanikai alapismeretek
- Aerodinamika
- Szilárdságtan
- Szerkezettan
- Motortan
- Műszertan
- Elektromosságtan és rádiótechnika
- Légi alkalmasság és üzemeltetés
- A légkör
- Meteorológia
- Légi közlekedési jogi alapismeretek
- Repülési Szabályok
- Rádió távbeszélő és kezelési ismeretek
- Repülési gyakorlatok és eljárások
- Repüléstervezés
- Navigáció
- Pszichológiai alapismeretek
- Repülésélettan
- Elsősegélynyújtás
Jártassági vizsga
Az LAPL-kérelmezőnek sikeres jártassági vizsga letételével kell bizonyítania, hogy képes a parancsnokpilóta-feladatkör ellátására a megfelelő légijármű-kategóriában a vonatkozó eljárások és manőverek során a biztosított jogosultságoknak megfelelő hozzáértéssel.
A jártassági vizsgát kérelmezőnek ugyanolyan osztályú vagy típusú légi járművön kell repülésoktatásban részesülnie, mint amilyennel a jártassági vizsgán repül. A jogosultságok a további kiterjesztések szakszolgálati engedélybe történő bejegyzéséig, a jártassági vizsgán használt légijármű-osztályra vagy -típusra korlátozódnak e résszel összhangban.
A sikeres vizsga feltételei
1. A jártassági vizsgát különböző, az adott légijármű-kategóriára jellemző valamennyi repülési fázist képviselő szakaszokra kell tagolni.
2. Egy szakasz bármely elemének sikertelensége az adott szakasz egészének sikertelenségét jelenti. Egyetlen szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek csak az adott szakaszból kell ismételten vizsgáznia. Egynél több szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek meg kell ismételnie a teljes vizsgát.
3. A 2. pont szerint megismételt vizsga bármely szakaszának sikertelensége esetén, beleértve azokat a szakaszokat is, amelyeket a kérelmező az előző vizsgán egyszer már sikerrel teljesített, a kérelmezőnek újból meg kell ismételnie teljes vizsgát.
4. Két sikertelen vizsgakísérlet további gyakorlati képzést von maga után.
Mindenki így kezdi!
Képzés ára
Cessna-150
Teljes kiképzés
1.550.000 Ft
Az ár tartalmazza:
elméleti tanfolyamot
gyakorlati kiképzést
leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
tankönyvet
Külön fizetendő:
Hatósági illetékek, vizsga dijakkb. 60-80ezer Ft
Cessna-150
Teljes kiképzés
1.800.000 Ft
Az ár tartalmazza:
elméleti tanfolyamot
gyakorlati kiképzést
leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
tankönyvet
Külön fizetendő:
Hatósági illetékek, vizsga dijakkb. 60-80ezer Ft
.
Összehasonlítás
MEGNEVEZÉS:
ÁR:
KÉPZÉS SORÁN TELJESÍTENI KELL:
TELJESÍTENDŐ ÚTVONALREPÜLÉSAZ ENGEDÉLY MEGSZERZÉSÉHEZ:
JOGOSULTSÁGAI:
NAPPALI, ÉJSZAKAI SZABÁLYOK:
IDŐJÁRÁSI MINIMUMOK:
ÉRVÉNYESSÉG:
KÖNNYÚ MOTOTROSREPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY
1 550 000 Ft
Minimum 30 óra repült időt,mely tartalmaz 6 óra egyedül repülést,amiből 3 óra időtartamú egyedüliútvonal-repülési időt.
Legalább 1 olyan útvonalrepülés,amely nem kevesebb, mint 150 km(80 tengeri mérföld) hosszúságú,és amelynek folyamán1 teljes megállással végződő leszállást végez a növendékaz induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
Parancsnok pilóta feladatkör ellátása, legfeljebb 2000 kg engedélyezett felszálló tömegű egy motoros, dugattyús repülőgépen és/vagy motoros vitorlázó repülőgépen (TMG).
Nem kereskedelmi célú repülést végezhet maximum 3 utas szállítására alkalmas légijármű fedélzetén (vele együtt max. 4-en lehetnek a gépen)
Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetségesEU országokon belül.Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).
Nem ellenőrzött légtérben:minimum 1,5 km-es látástávolság.Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
"Nem lejáró, élethosszig tartó"ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,ha a minimális repült óraszám teljesítve
MOTOTROSREPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY
1.800.000 Ft
Minimum 45 óra repült időt,mely tartalmaz 10 óra egyedül repülést,amiből 5 óra időtartamú egyedüliútvonal-repülési időt.
Legalább 1 olyan útvonalrepülés,amely nem kevesebb, mint 280 km(150 tengeri mérföld) hosszúságú,és amelynek folyamán2 teljes megállással végződő leszállást végez a növendékaz induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
Nem kereskedelmi tevékenységben parancsnok pilóta vagy másodpilóta feladatkör ellátása motoros repülőgépen vagy motoros-vitorlázógépen.
Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetségesEU országokon belül.és azon kívül is (pl. USA, Ausztrália, stb).Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).
Nem ellenőrzött légtérben:minimum 1,5 km-es látástávolság.Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
"Nem lejáró, élethosszig tartó"ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,ha a minimális repült óraszám teljesítve