Pilótaképzés
Könnyű légijármű pilóta engedély (LAPL)

  • Minden nap; kezdés: 2014.10.01.eddig: 2019.12.31.

    -10%

  • Magánpilóta-szakszolgálati engedély (PPL), Könnyű légijármű pilótaképzés
Ezen az oldalon: Ár | Mire alkalmas? Milyen gépet vezethetek? Részletek Mivel oktatunk? Összehasonlítás

 Könnyű légijármű pilótaképzés

ÚJ KÉPZÉSI FORMA!
Kérjük, érdeklődjön nálunk!
Motoros pilóta engedély – hamarosan
Könnyű légijármű pilóta engedély
(LAPL)

 Gyermekként talán te is csodálattal nézted ez égen szálló vasmadarakat, és talán arról álmodoztál, hogy majd egyszer Te is repülőgépbe ülj, és kipróbáld a repülést.
Sőt mi több, megtanuld vezetni a repülőgépet, hogy Pilóta lehess.
Aztán amikor először a repülőtérre kerülsz, lenyűgöz a reptér látványa. Majd a gép közelébe kerülsz, körbetapogatod, beleülsz, és lenyűgöz a kabin, a műszerfal látványa, ekkor már tudod, hogy Pilóta akarsz lenni.

MI A LAPL?

Könnyű légi járműre érvényes pilóta-szakszolgálati engedély

(light aircraft pilot licence, LAPL):

a szabadidős célú üzemben tartásban részt vevő pilótáknak

MIRE ALKALMAS A LAPL?

 legfeljebb 2 000 kg felszállási tömeggel rendelkező,
 maximum 1 pilóta és három utas befogadására alkalmas,
 vagyis a légi jármű fedélzetén négy személynél több egyidejűleg soha nem lehet,
 egymotoros, dugattyús repülőgépet vezethetsz
 sikeres vizsga esetén, szakszó birtokában további 10 óra egyedül repülés szükséges utas szállításához

FELTÉTELEK

 minimális életkor: első egyedül repülés előtt 16 év,
 szakszolgálati engedély kiadása pedig a 17. életévtől,
 orvosi alkalmasság II.kat
Infő: Ha később tovább szeretnél lépni nagyobb repülőgépek felé, akkor egy >továbbképzéssel megteheted.

Ha valaki hivatásos pilóta szeretne lenni a következőket kell elvégezni:

  1. tanfolyam keretében 200 repült óra után szerezhető meg a CPL, vele együtt az éjszakai VFR,
  2. kétmotoros géptípus megszerzése,
  3. IR, vagyis műszeres repülési jogosítás kétmotoros géppel,
  4. minimum: Level 4 angol nyelv vizsga,
  5. ATPL tanfolyam ami belépő a nagygépes világba, a nemzetközi utas- és árufuvarozás terén,
  6. Ezután jöhet egy komoly cég, ahol kiképzik a Pilótát valamilyen nagygépre; Boeing, Airbus vagy valami más típusra.
.

MILYEN GÉPET VEZETHETEK?

 Ebbe beleférnek a legelterjedtebb kisrepülőgépek úgy, mint:
 Cessna típusok (C-150, C-152, C-172, C-182)
 Diamond típusok (DA20 Katana, DA40)
 Piper PA-28
 Motoros-vitorlázógépek (pl. Falke)
.

A TANFOLYAM

Az LAPL kérelmezőjének el kell végeznie egy tanfolyamot valamely jóváhagyott képzési szervezetnél. A tanfolyamnak tartalmaznia kell az adott jogosultságoknak megfelelő elméleti ismereteket és repülésoktatást.

Elméleti vizsga

Az LAPL kérelmezője vizsgán ad számot a biztosított jogosultságoknak megfelelő szintű elméleti ismereteiről, melyek felosztása a következő:

Általános tárgyak:

  1. Mechanikai alapismeretek
  2. Aerodinamika
  3. Szilárdságtan
  4. Szerkezettan
  5. Motortan
  6. Műszertan
  7. Elektromosságtan és rádiótechnika
  8. Légi alkalmasság és üzemeltetés
  9. A légkör
  10. Meteorológia
  11. Légi közlekedési jogi alapismeretek
  12. Repülési Szabályok
  13. Rádió távbeszélő és kezelési ismeretek
  14. Repülési gyakorlatok és eljárások
  15. Repüléstervezés
  16. Navigáció
  17. Pszichológiai alapismeretek
  18. Repülésélettan
  19. Elsősegélynyújtás

 

Jártassági vizsga

Az LAPL-kérelmezőnek sikeres jártassági vizsga letételével kell bizonyítania, hogy képes a parancsnokpilóta-feladatkör ellátására a megfelelő légijármű-kategóriában a vonatkozó eljárások és manőverek során a biztosított jogosultságoknak megfelelő hozzáértéssel.

A jártassági vizsgát kérelmezőnek ugyanolyan osztályú vagy típusú légi járművön kell repülésoktatásban részesülnie, mint amilyennel a jártassági vizsgán repül. A jogosultságok a további kiterjesztések szakszolgálati engedélybe történő bejegyzéséig, a jártassági vizsgán használt légijármű-osztályra vagy -típusra korlátozódnak e résszel összhangban.

 

A sikeres vizsga feltételei

1. A jártassági vizsgát különböző, az adott légijármű-kategóriára jellemző valamennyi repülési fázist képviselő szakaszokra kell tagolni.

2. Egy szakasz bármely elemének sikertelensége az adott szakasz egészének sikertelenségét jelenti. Egyetlen szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek csak az adott szakaszból kell ismételten vizsgáznia. Egynél több szakasz sikertelensége esetén a kérelmezőnek meg kell ismételnie a teljes vizsgát.

3. A 2. pont szerint megismételt vizsga bármely szakaszának sikertelensége esetén, beleértve azokat a szakaszokat is, amelyeket a kérelmező az előző vizsgán egyszer már sikerrel teljesített, a kérelmezőnek újból meg kell ismételnie teljes vizsgát.

4. Két sikertelen vizsgakísérlet további gyakorlati képzést von maga után.

Mindenki így kezdi!

mindenki-igy-kezdi
 
 
 Képzés ára
.

Könnyű Légijármű Pilóta Engedély

LAPL1.450.000 Ft
LAPL1.450.000 Ft
  • Cessna-150
  • Teljes kiképzés
    1.450.000 Ft
  • Az ár tartalmazza:
  • elméleti tanfolyamot
  • gyakorlati kiképzést
  • leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
  • tankönyvet
  • Külön fizetendő:
  • Hatósági illetékek, vizsga dijak
    kb. 50-70ezer Ft

Magán Pilóta Engedély

PPL1.700.000Ft
PPL1.700.000Ft
  • Cessna-150
  • Teljes kiképzés
    1.700.000 Ft
  • Az ár tartalmazza:
  • elméleti tanfolyamot
  • gyakorlati kiképzést
  • leszállási illetéket a teljes gyakorlati kiképzés alatt
  • tankönyvet
  • Külön fizetendő:
  • Hatósági illetékek, vizsga dijak
    kb. 50-70ezer Ft
.
.
 Összehasonlítás
LAPL   |  PPL 

Infó

  • MEGNEVEZÉS:
  • ÁR:
  • KÉPZÉS SORÁN TELJESÍTENI KELL:
  • TELJESÍTENDŐ ÚTVONALREPÜLÉS
    AZ ENGEDÉLY MEGSZERZÉSÉHEZ:
  • JOGOSULTSÁGAI:
  • NAPPALI, ÉJSZAKAI SZABÁLYOK:
  • IDŐJÁRÁSI MINIMUMOK:
  • ÉRVÉNYESSÉG:

LAPL

30ómin.repülés
30ómin.repülés
  • KÖNNYÚ MOTOTROS
    REPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY

  • 1 450 000 Ft
  • Minimum 30 óra repült időt,
    mely tartalmaz 6 óra egyedül repülést,
    amiből 3 óra időtartamú egyedüli
    útvonal-repülési időt.
  • Legalább 1 olyan útvonalrepülés,
    amely nem kevesebb, mint 150 km
    (80 tengeri mérföld) hosszúságú,
    és amelynek folyamán
    1 teljes megállással végződő leszállást végez a növendék
    az induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
  • Parancsnok pilóta feladatkör ellátása, legfeljebb 2000 kg engedélyezett felszálló tömegű egy motoros, dugattyús repülőgépen és/vagy motoros vitorlázó repülőgépen (TMG).

    Nem kereskedelmi célú repülést végezhet maximum 3 utas szállítására alkalmas légijármű fedélzetén (vele együtt max. 4-en lehetnek a gépen)
  • Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetséges
    EU országokon belül.


    Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).

  • Nem ellenőrzött légtérben:
    minimum 1,5 km-es látástávolság.

    Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
  • "Nem lejáró, élethosszig tartó"
    ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,
    ha a minimális repült óraszám teljesítve

PPL

45ómin.repülés
45ómin.repülés
  • MOTOTROS
    REPÜLŐGÉP PILÓTA ENGEDÉLY

  • 1.700.000 Ft
  • Minimum 45 óra repült időt,
    mely tartalmaz 10 óra egyedül repülést,
    amiből 5 óra időtartamú egyedüli
    útvonal-repülési időt.
  • Legalább 1 olyan útvonalrepülés,
    amely nem kevesebb, mint 280 km
    (150 tengeri mérföld) hosszúságú,
    és amelynek folyamán
    2 teljes megállással végződő leszállást végez a növendék
    az induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren.
  • Nem kereskedelmi tevékenységben parancsnok pilóta vagy másodpilóta feladatkör ellátása motoros repülőgépen vagy motoros-vitorlázógépen.





  • Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetséges
    EU országokon belül.
    és azon kívül is (pl. USA, Ausztrália, stb).

    Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).

  • Nem ellenőrzött légtérben:
    minimum 1,5 km-es látástávolság.

    Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
  • "Nem lejáró, élethosszig tartó"
    ameddig az orvosi engedi, lehet repülni,
    ha a minimális repült óraszám teljesítve
 
 

A honlap sütiket használ felhasználó élmény fokozása és statisztikai célból. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás